معنای تعلق

  
   به این نکته توجه داشته باشیم که وقتی گفته می‌شود خود را از هر گونه وابستگی و تعلق و تملک آزاد گردان، این آزاد شدن به معنای ترک و طرد واقعیت چیزها نیست بلکه آزاد شدن از تعبیر آنهاست.

   ما نسبت به واقعیت چیزها احساس تعلق نداریم و واقعیت چیزها نیست که اسباب رنج ودلهره ماست بلکه به تعبیر آنها تعلق داریم و این تعبیرها علت رنج ماست.

برگرفته از کتاب "همه آگاهی"

---
+ از این تاریخ به بعد جملات قصار برگرفته از آثار محمدجعفر مصفا نیز در وبلاگ ایشان منتشر می‌شود. لازم به تذکر است محمدجعفر مصفا توصیهٔ اکید می‌کند که خوانندگان به جملات قصار اکتفا نکنند و حتماً اصل مطالب و تألیفات وی را مطالعه کنند. جملات قصار صرفاً جهت یادآوری مطالبی است که در آثار و نیز وب سایت بصورت مشروح آمده است.

+ جملات قصار دو بار در هفته منتشر می‌شوند. از طریق خبرنامهٔ اصلی اعلام نمی‌شوند اما در خبرنامهٔ اتوماتیک وبلاگ منتشر می‌شوند. چنانچه مایل به دریافت جملات قصار محمدجعفر مصفا از طریق ایمیل هستید، می‌توانید با مراجعه به ستون سمت چپ صفحه در بخش "خبرنامهٔ اتوماتیک" ثبت نام کنید. (پس از نوشتن دقیق آدرس ایمیلتان، ایمیلی برایتان فرستاده می‌شود و لازم است آن را تأیید کنید. در غیر اینصورت ثبت‌نام شما انجام نخواهد شد.)

+ همچنین، تمامی جملات قصار را با عضویت در این صفحه، یا با مراجعه به پیوند "جملات قصار" می‌توانید مطالعه کنید.